نـوع شـرکـت : خـدمـاتی و بـازرگـانی و اداری

معـرفـی شـرکـت :

تکه ای زمین از شهر بهشت که سرپناهی امن و خانه ای گرم برای فرشتگان زمینی این موسسه شده است تا تنها زنده نمانند بلکه زندگی کنند.

هر کدام از ما در حال نوشتن قصه ای هستیم که متعلق به خودمان است. اما هیچ کس قصه هایش را به تنهایی نمی­ نوسید. در صفحاتی از زندگی مان به آنهایی می رسیم که دیگر در بین ما نیستند و صفحاتی که هنوز متولد نشده اند. این جا هم به اندازه تمام ساکنان و دوستانش قصه برای نوشتن هست. حکایت های پرفراز و نشیبی که رخ داده اند تا داستان زندگی آدم ها ماندنی شوند.

داستان زندگی همه آنهایی که پا به حریم آسایشگاه گذاشته اند یک بخش مشترک دارد: نوع دوستی

بیش از پنجاه سال پیش بزرگانی همچون زنده یادان دکتر محمد ارسطو پور، محمد بهادری، دکتر خدیوی، قدس نهری، بلال لشکری و عبدالله هنری صفحاتی از زندگیشان را به گونه ای نوشتند که امروز نامشان در خانه دلها ماندگار شده است. فکر ساماندهی افرادی بی سر و سامان و بی پناه، معلولانی که برای زنده ماندن جز تکدی گری راهی نداشتند و مطرود جامعه بودند، کاری بسیار بزرگ و سنگین بود که جز در پرتو اندیشه ای پر بار و گام­هایی بلند امکان پذیر نبود. بالاخره اولین تشکل معلولان در محل اردوی کار به همت آن ها پدید آمد و هنری که در اثر سانحه رانندگی دچار معلولیت شده بود و با معلولان درد مشترک داشت و آگاه به مسائل آنان بود مدیریت کار را به عهده گرفت.

روزها و ماه ها گذشت اکنون دغدغه آن ها تنها زنده بودن معلولان نبود، برایشان زندگی می خواستند. با برنامه ریزی و با تلاش وصف ناپذیر هنری، زمینی دریافت کردند و آسایشگاهی را با چند خوابگاه و یک بخش کوچک اداری به بهره برداری رساندند. اما قبل از مراسم افتتاح در8 اردیبهشت 1350، عبدالله هنری دار فانی را وداع گفت و آسایشگاه با نام عبدالله هنری و بدون او به بهره برداری رسید.

با پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد سازمان بهزیستی به ابتکار شهید فیاض بخش این موسسه و موسسات مشابه زیر پوشش بهزیستی قرار گرفت که پس از شهادت وی این مرکز، آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش (عبدا… هنری) نامیده شد. ولی همچنان عمده‌ی هزینه‌ها از طرف نیکوکاران تامین می‌شد. از شهریور 1380 آسایشگاه به هیات امنا غیر دولتی و شورای مشارکتهای مردمی واگذار گردید. بازهم همان معتمدان و نیکوکاران شورای مشارکت‌های مردمی به عنوان هیات مدیره انتخاب شدند و در اولین گام اقدام به تشکیل کمیته های هشت گانه (بهداشت و درمان، توان بخشی، مشارکتهای مردمی، روابط عمومی، ورزش، آموزش، ازدواج، اشتغال) نمودند که بازوهای کارشناسی هیأت مدیره به شمار می آیند .

خدمت گزاران این موسسه : پرسنل (400 تن) و نیروی داوطلب فعال در قالب تشکل یاوران (200تن ) تمام همت و توان خود را در جهت فراهم نمودن شرایط و امکانات لازم برای خوب زیستن مددجویان به کار گرفته اند. اقدامات موثری همچون ایجاد پارک، سردخانه زیر صفر و بالای صفر، رختشویخانه، آشپزخانه، حمام های ویژه بهداشتی (اطفال، مردان و زنان)، کارخانه صنایع سلولوزی، کشتارگاه، آرایشگاه بخش مردان، سالن غذاخوری کارمندان و مددجویان، کلینیک دندانپزشکی ویژه معلولان، آزمایشگاه، آب درمانی و استخر سرپوشیده ویژه معلولان و تجهیز و نوسازی برخی از بخش ها به مساحت 8 هکتار از افتخاراتی است که در کارنامه نیکوکاران و هیات مدیره  این موسسه می درخشد.

اهالی خانه دلها پس از لطف خداوند سپاسگزار مهربانی و محبت دوستانی هستند، که با حمایت های معنوی و مادی خود در مسیر پرفرازو نشیب خدمت گزاری همراهیشان می­کنند.